Det växer ingen mossa på en rullande sten



Det växer ingen mossa på en rullande sten, men det kan sannerligen vara ganska påfrestande att alltsom oftast bygga tillfälliga boenden. Jag tror i och för sig att det där uttrycket egentligen riktar sig mot rockstars och inte barnfamiljer. Och handlar mer om hur många tjejer man hinner lägra back stage och inte hur svårt det är att hitta matchande Hello Kitty strumpor i en ouppackad resväska. Henrik brukar använda det uttrycket när han vill lyfta fram sin player-identitet och låtsas (tror jag?) att hann har tonvis med tjejer hängandes efter sig. Men jag känner att det även passar på en barnfamilj som bor på tiotals olika ställen varje år.

Oavsett det så är vårat flängaden rätt bökigt. Jag har i och för sig blivit ett logistiskt master mind men det är likväl är det jobbigt att på varje nytt tillfälligt boende snabbt packa upp och få ordning på vällingflskor, pyjamasar, nappar, tandborstar, hårgummisnoddar, Snorkfröken, mobilladdare (med tillhörande adapter beroende på världsdel), vantar, nycklar, Findus etc. etc. Men jag har hyfsad koll och vi har det helt ok här i vår tillfälliga 1:a på Kungsholmen. 

Under vår första vecka i Stockholm har vi hälsat på massa kompisar. Igår var vi i Spånga och ät semlor med Anna och hennes gäng och på kvällen paella hemma hos Jenny och hennes gäng och därimellan hann jag klämma in en resa tur och retur Hallunda (God damn vad det ligger långt från stan) för att se Gloria spela teater. Det var mycket bra! Vi har varit några vändor i Berhshamra och en middag i Saltis med Slorachs och Hennungar.

Även i ett annat avseende växer det ingen mossa på oss. Vi ska nämligen sälja vårt radhus i Bromma och köpa en ny bostad innan vi flyttar hem. Så denna vecka var Henrik och jag ute i radhuset och fixade till det inför fotograferingen. Vi la citroner på ett blått fat och tulpaner i Ittalavaser och Kenzokuddarna puffades så att det ska se sådär avslappnat och mysigt ut men ändå rent och luftigt. Fast man egentligen flyttar runt en massa bråte från ett rum till ett annat. Nåvöl, resultatet kan ni hitta på hemnet idag. Nu hoppas vi på rusning på visningen och skyhöga priser. Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Anders

Jättefina bilder på huset!

2010-02-12 @ 16:27:01
Postat av: laura

hej,



jag vill också se, var hittar jag bilderna?



Laura

2010-02-12 @ 16:45:34
Postat av: Laura

Hej,



Hittade, jätte fint. Jag tyckte om den lägenheten. Hoppas ni hittar nått jätte bra istället. Hälsningar till er alla. Laura

2010-02-12 @ 16:53:59
Postat av: mymlan

For att foroka matcha min rockn'roll syster har jag de tre senaste natterna sovigt i olika sangar, i natt i Ramanathans residens med AC i sovrummet. Vi har gjort planer for ditt besok!

2010-02-15 @ 13:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0