Rosor och pulver



Henrik åkte tillbaka från Shanghai en vecka innan oss. Han skulle jobba och så passade han på att inleda en bantningskur. Fast det är inte bantning, det är en ny livsstil enligt företaget han anlitat. Men att bara äta pulvermat i tre veckor tycker jag verkar vara en bantningskur. Henriks chef har lyckats gå ned 16 kilo med denna metod så Henrik blev inspirerad och hängde på. Så nu äter Henrik endast pulversoppor - frukost, lunch och middag. Frukost Höjdpunkten på dagen är jordgubbsshaken på eftermiddagen! 

Första dagarna var tydligen helvetiska och då var det ju bra att vi inte var tillsammans. Nu efter nästan en vecka börjar han vänja sig, men det är tufft. Han har redan gått ned 4 kilo så det är bra jobbat. Efter tre veckors svältkur byter man ut två av pulvermåltiderna mot mat. Fast smalmat och inte så tungt får då får magen krupp. Jag är verkligen imponerad.

Så när han har gått ned sina 16 kilo är det min tur att köpa 50 såhär fina röda rosor till honom som han köpte till mig nu när vi kom hem och som står här hemma på matbordet. Eller så får jag hänga med honom ut och köpa en ny garderob. Beach 2010!

Kommentarer
Postat av: Laura

Hälsa Henrik, det går säkert bra!!

Har gått samma program (Xtrav...?) ifjol och har fått bort 8 kilo, som också har hållits borta. Dessutom äter hela familjen hälsosammare nuförtiden.

Laura

2010-02-24 @ 07:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0