Winter wonderland



Och snipp snapp snorum var man i Sverige. Och i vintern! Och vilken vinter sen. Det är som The Mother of all Winters. Överallt är det meterhöga drivor med snö och i varje park finns en perfekt pulkbacke.

Vi kom till Sverige i lördagsnatt efter en lååång resa. Och vi stöp i säng alla fyra när vi kom fram till Springtimes lånelägenhet på Kungsholmen. Perfekt tänkte vi. Eftersom vi varit vakna i 24 timmar kändes det som att vi lätt kunde sova i 8 timmar. Men icke, jetlag fungerar ju inte så enkelt och logiskt. Så efter mindre än fem timmars sömn så var barnen klarvakna och det var bara att stiga upp. Och sen dess har vi varit uppe klockan 5 varje morgon. Nu är vi ju lite mer ut utvilade än när vi kom, men det är ändå ganska tröttsamt att vara uppe så tidigt varje dag. Och vid kvart över 6-tiden när vi har ätit klart frukosten och hunnit titta på en film och är färdig klädda och barnen är så rastlösa så de håller på att dö så är det fortfarnde becksvart ute. 

Förrutom minst ett pass om dagen i pulkabacken har vi också hunnit med att träffa både familj och kompisar. Och igår åt jag middag med min tjejposse på Le Rouge i Gamla Stan och uppdaterade mig på läget med alla. Det är roligt att vara hemma. Det tar en dag och sen känns allt som vanligt igen. Förrutom att vi ständigt bor på nya adresser då. Denna gång är det en etta på Kungsholmen. Ganska liten men det är skönt att ha allt på nära avstånd.

Kommentarer
Postat av: Mymlan

Vad konstigt att du ar hemma nu med massor av sno. Har borjar det bli olidligt varmt. Jag saknar dig. Har du bokat biljett hit an? Halsa alla sota och pussa pa dem fran mig!

2010-02-10 @ 07:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0