14 januari!!!!

 

14 januari. Det är inte vilken dag som helst det. Det har hänt hur mycket som helst den 14 januari att jag inte skulle bli förvånad om det blev flaggdag när som helst. Jag är faktiskt förvånad att det inte hänt ännu.

Vad säger ni om sådana milstolpar som att Mupparna visas på svensk TV för första gången, AIK grundas och rymdsonden Huygens landar på månen Titan. Allt den 14 januari. Och som om inte det vore nog så 14 januari 1986 utses den förre justitieministern Ove Rainer till vd för AB Svensk Bilprovning. Fattar ni. Bilprovningen. Den 14 januari! Det är ingen slump det.

Och det är inte så lite respektingivande skara som är födda den 14 januari. Förrutom Gabriel Blockert och jag då så har även Zacharias Topelius, Nina Ricci, Faye Dunaway, Lena Hjelm-Wallén och LL Cool J födelsedag idag. Vilket party vi skulle kunna ha. Dock hade Humphrey Bogart och Sten-Åke Cederhök den dåliga smaken att gå hädan just den 14 januari. Både Lena Hjelm-Wallén, LL Cool J och jag tycker det är sådär.

Idag fyller Gabriel 7, jag 37 och LL Cool J fyller 42 år. Jag vet att Gabriel har fått ett piano i födelsedagspresent, LL Cool J vet jag inte riktigt hur han ska fira där borta i USA, de sover de ju ännu. Jag har däremot hunnit bli uppvaktad med sång, chokladtårta och paket på sängen. Jag fick en jättefin teckning av mig av Nilo, ett Tiffanyhalsband och en kashmirsjal så mjuk som kindhåret på en tibetansk killing. Och nu ska Henrik och jag gå ut och äta middag med våra grannar Björn och Catharina på en ny restaurang här i närheten. Och nästa fredag har vi bjudit in varenda kotte vi känner på vin och tårta hos oss. Så här firas det från morgon till kväll. Och i veckorna två.

Kommentarer
Postat av: Benny

Stort grattis på födelsedagen Ci-ling! Låter som om du blivit ordentligt firad (hoppas att LL Cool J har blivit det också, hörde att han önskat sig en snow-racer och KFC till middag). Ser fram emot att fira dig in person när du kommer till Sweden i februari.

Puss och kram på födelseda´n!

Benny

2010-01-14 @ 17:02:47
Postat av: Erika

Gratulationer till min kusin!! Hoppas du hade en bra dag.. (Jag skulle nog gärna komma o hälsa på er men det är inte så lätt att ordna.. Läser fortfarande din blogg o tycker mycket om er alla.) Många kramar,

Erika :)

2010-01-14 @ 20:40:36
Postat av: Mymlan

Grattis alskade syster.

Har i Indien var det stora Pongaldagen den 14 januari och folk gick man ur huse for att fira. Det pyntades och pannor pryddes med prickar och streck i alla varldens farger. Jag var pa en avskedsfest for min kompis pa ett barnhem och de hade dansuppvisning. det var magiskt! Men mitt upp i allt tankte jag extra mycket pa dig och hur mycket jag tycker om dig, aven nar du fyller ar.

2010-01-16 @ 15:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0