Gott Nytt 2010!



Så här andra dagen in i 2010 börjar vi vakna till liv här i Shanghai. Inte för att det var SÅÅ hårt partajande på nyår, bara ganska. Men 1 januari känns som en sån där dag man bara är, gör inget särskilt och äter pizza. I vårt gäng gick vissa upp klockan två och andra halv fyra. Jag kan säga att det var inte småbarnsföräldrarna. Idag har vi väl lagt in tvåans växel så vi var iallafall ute en sväng i en park och lekt.

Med på nyårsafton hade vi i femman hela kvällen. Det var jätteroligt. Först bubbel och karaoke en trappa ned. Sedan massa japansk mat. Efter det mer bubbel och dansande på vår favoritbar och sen tillbaka till ruta ett -karaoke en trappa ned. Efter att ha kört We built this city, More Than Words, What a feeling och Dancing in the Dark vid tretiden tackade jag för mig.

Vad gäller år 2010 kommer det (som vanligt) hända en massa grejer. Under 2010 kommer vi framförallt att flytta hem till Sverige och lämna Kina. Det kommer att bli spännande, läskigt, roligt och lite ledsamt att lämna Kina och alla vänner vi har här. Just nu vet vi inte exakt när, men hem kommer vi. Sen ska vi sälja vårt radhus och köpa en ny bostad. Också ganska stora saker. Henrik ska jobba med Världsutställningen här i Shanghai, också spännande och stort. Jag ska bli flytande på kinesiska och gå ned tre kilo. Och ungarna kommer fortsätta växa så det knakar så de hinner väl typ börja på universitetet innan året är slut. Jag säger som Tomas Ledin "Det blir säkert ändrade planer, hur som helst, det blir nog bra..." Fasen vad klok han är den där Ledin.   

Kommentarer
Postat av: Anders

Word! En av världens störste tänkare, den där Ledin.

2010-01-03 @ 08:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0