Indien

 

Min stora syster Mymlan har åkt till Indien. Det är jättespännande. Hon ska vara där i två och en halv månad och arbeta som volontär på en skola som drivs av ett svenskt par i Chennai. De är bekanta till Henriks föräldrar och Henriks mamma Ann-Marie som är en stor Indienälskare har hjälpt till med kontakter.

Mymlan har varit där i två veckor nu och verkar redan att upplevt massor. Nu är det min tur att följa en reseblogg och sitta och vara frustrerad över att man inte får får reda på mer och får se mer bilder. För andra nyfikna kan ni gå in på mymlans.blogspot.com och följa hennes äventyr. Om jag har tid och råd tänkte jag åka och hälsa på henne en vecka i början av mars. Jag hoppas det går. Jag har aldrig varit i Indien och det verkar vara mycket spännande. Ännu rörigare än Kina.

Vår storasyster Pyttan tycker nog att det är sådär att vi båda ska hålla på och resa till andra sidan jorden och lämna henne systerlös i Sverige. Men jag kommer ju faktiskt hem på besök om två veckor och så då ska jag lovebomba henne så hon blir blå i ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Anders

Det så himla 00-tal att resa...

2010-01-18 @ 07:15:02
Postat av: Anders

typ ba liksom...

2010-01-18 @ 07:15:33
Postat av: Mamma

Tänk att det kan vara så lätt att kommentera din blogg och svårt att kommentera Mymlans. Hur gjorde du Henrik???

2010-01-18 @ 13:41:21
Postat av: Mymlan

Jag ska forsoka bli battre pa att skriva, men da jag inte har internet hemma blir det lite siochsa med det. Internet stallena har kan hjalpa till att fora over bilder, men jag har glomt min sladd till kameran sa det ar ett litet meck att fora over de3m. Du far ta med dig Elsa nar du kommer. Jag saknar henne sa det gor lite ont.

2010-01-18 @ 16:11:11
Postat av: Ann-Marie

En sådan fantastisk bild på världens sötaste lilla tjej. Den bilden vill jag ha en förstoring på.



Många kramar från Elsas farmor

2010-01-21 @ 20:25:17
Postat av: Ann-Marie

En sådan fantastisk bild på världens sötaste lilla tjej. Den vill jag ha som förstoring.



Kram från Elsas farmor

2010-01-21 @ 20:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0