Objudna badgäster

 

I två dagar har det regnat och legat kring noll grader i Shanghai. Inge vidare väder. Efter ytterligare en ogästvänlig cykeltur tänkte jag att jag skulle lägga mig i badet och värma upp mig lite och läsa några sidor i min bok medan Henrik lekte med barnen.

Ungefär samtidigt som jag stänger av kranen och avslutat den andra meningen i boken kommer Elsa inrusandes: - Mamma badar! ELSA BADA!
- Nej Elsa,du får vänta en stund tills vattnet kallnat lite.
- Elsa bada NU!!!
Skriker hon medan hon sliter av sig kläderna. Och innan jag ens hunnit ropa på Henrik har hon fått av sig tröja, strumpbyxor och blöja och hivat över ena benet upp på badkarskanten. Sen ligger hon där, vågrätt längs badkarskanten och håller sig fast som en igel med sugproppar,
- Elsa bada NU!

Och när jag håller på och försöka bända loss henne som bäst kommer Nilo inrusandes.
- Jag måste bajsa. Nu.
- Jaha.
Det var det jag fick. 60 sekunder ensam i badet och två meningar i boken. Det där med integritet och egentid är inget som småbarnsmammor ens ska inbilla sig att de kan få hur som helst.

Kommentarer
Postat av: Pyttan

Det värsta är när någon ska bajsa medans man badar. Inte nog med att man inte får vara ifred. Det lämnas dessutom ett doftspår som påminner om allt annat än lavendel. Jag har börjat låsa dörren. Först utropar jag till familjemedlemmar och eventuella gäster (grannbarn...) den som vill bajsa eller kissa får göra det nu.... sen går dörren i lås. Vill någon kissa då så får de gå ut på uteplatsen. Eller nåt.

2010-01-11 @ 15:47:59
Postat av: Pyttan

Ni har ju dessutom två badrum slår det mig. What is your problem?? lås dörren!!

2010-01-11 @ 15:49:02
Postat av: Anders

Hahaha! Oerhört roligt!

2010-01-11 @ 18:07:50
Postat av: Cia

Jag har lärt mig min läxa. Nästa gång kommer dörren låsas och jag satt på min iPod på högsta volym i öronen! Sen kan det starta ett tredje världskrig utanför dörren - see if I care!

2010-01-12 @ 10:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0