Teknik m.m.



När Henrik var liten gjorde han och hans bästa kompis Pelle en tidning som hette Teknik m.m. Ganska bra titel eftersom man i princip kan skriva om vad som helst. Men jag tror att de där två tekniknördarna mest skrev om sina första Ataridatorer och sådant. Jag har sett tidningen, den är väldigt fin och genomarbetad. Jag gjorde också en tidning en gång, den hette Skoj. Och det var korsord och vitsar och så men i ärlighetens namn var den inte särskilt skojig och utkom i högst två nummer. Och mamma var troligen den enda prenumeranten.

Men apropå teknik ser ni här världens coolaste dator. Som jag skrev tidigare råkade vår gamla dator ut för något som mest liknade en hudsjukdom när den började smälta på olika ställen, skärmen, tangentbordet, baksidan fick stora blemmor. Vi lämnade in den på Sony här och trots att vi inte hade med någon garanti fick vi 9000 kronor att köpa en ny Sonydator för. Och här ser ni resultatet, en fjärilstunn, guldfärgad laptop. Den är alldeles, alleles underbar. Den är så tunn så den lätt skulle kunna smita med i tidningshögen om man inte är uppmärksam och dessutom väger den bara 750 gram. Och så guld på det! Ja ni förstår själva vilekn dyrgrip.

En annan teknikgrej som jag på senaste tiden ägnat mig åt är att podcasta en massa gamla P3 Dokumentärer. De är helt fantastiska och de ligger kvar på Sveriges Radios hemsida i flera år så jag laddar ned fem i taget och lyssnar på. De är alltid väldigt intressanta och ofta lika spännande som att läsa en deckare. De senaste dagarna har jag lyssnat på dokumentärer om Tjörnbroolyckan, Operation Cobra om Sveriges största utpressningshistoria, Sjukhusmorden i Malmö på 70-talet, Ny Demokrati och Salemmordet. Det är beroendeframkallande! 

Kommentarer
Postat av: pyttan

herre Gud, vilken snygg dator! jag vill se tangentbordet och locket också.

2010-01-07 @ 08:03:10
Postat av: erika

Vilken snygging! Ja trodde de va något ni själv gjort först, så tunn som den var.. :)

Har du ännu fingret i paket?? Här i norden har vi en riktigt snörik vinter, fin men kall.. Annars allt väl, pojkarna bara växer o blir äldre. Men snart blir vi ju oxå...

Kraamar :)

2010-01-07 @ 19:36:12
Postat av: Mymlan

Jag har ocksa kopt en liten dator, men utan guld och ganska tjock. Du ska da alltid vara varst!

Men just nu skriver jag pa en dator fran attiotalet pa ett internetstalle utanfor Chennai. Det gar det ocksa.

2010-01-08 @ 11:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0