Världens finaste vänner



Jag brukar normalt inte dra mig för att ordna fest. Men på något sätt blev det inte av att ordna någon avskedsfest här. Dels åkte många av våra vänner redan för en månad sedan, sen har man så mycket att göra men framförallt tror jag faktiskt också det kändes så ledsamt. När våra bästa vänner Björn och Catharina föreslog att vi skulle göra något tillsammans lördagen innan vi åkte, men att de skulle stå för planerna, tyckte vi att det kändes som ett bra avslut på denna tid. 

Vi trodde att det bara skulle vara vi fyra men icke, Björn och Catharina hade gjort mer avancerade planer än så. Så klockan ett överaskade Catharina mig och sa,
- Häng med. Vi ska iväg på en grej.
Och sen åkte vi till ett nagelställe där två kompisar till dök upp, Cecilia och Kerstin. Där fixade vi naglarna och sedan gick vi till en restaurang där Henrik och barnen samt Johanna med barn och Fredrik med barn anslöt. Så himla mysigt. Så där satt vi och pratade och fikade medan barnen sprang runt och gapade och hade kul.

Sedan fick vi informationen att vi skulle hem, lämna barn, svida om för att sedan gå på fördrink hos Björn och Catharina. Efter det bar det av till en Hunanrestaurang (Hunanmat är ännu starkare än Sichuanmat!) då ännu fler kompisar kom - Maria, Alicia, Magnus, Marie. Så tillslut var vi ett riktigt stort gäng. Det var så otroligt gulligt av Björn och Catharina att ordna den här kvällen åt oss. Jag blev så rörd och det kunde inte blivit en bättre avslutning - roligt, uppslupet, avslappnat och mysig. Jag pendlade mellan att vara ledsen och lycklig men det var en sån fin kväll. 

Naturligtvis fanns det bara ett sätt att avsluta denna kväll - karaoke en trappa ned! Så som så många gånger tidigare drack vi för starka drinkar och sjöng till småtimmarna! Det blev en minnesvärd och perfekt avslutning på vår tid i Shanghai! Dessutom var det Henriks och min bröllopsdag så det blir verkligen en bröllopsdag att minnas. Vilka fina vänner vi har fått här.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0