Handelsrådsmöte



På två dagar har jag arbetat mer än jag gjort sammanlagt på tre år. Eller nja, det kanske inte riktigt stämmer men nästan. Varje år träffas de handelsansvariga på de svenska ambassaderna i Asien på ett regionalt möte och i år var detta (liksom alla andra möten) förlagt till Shanghai. Eftersom jag känner flera av dem som skulle komma hit och dessutom snart ska börja arbeta igen så tänkte jag att det skulle vara ett bra tillfälle att börja arbetsträna lite. Så jag mailade min chef och frågade om han inte tyckte att jag skulle delta för vår enhets räkning. Och det tyckte han att jag skulle göra. Så i två dagar har jag nu suttit och lyssnat på presentationer och diskussioner om ambassaders verksamhet, handelspolitik, handelsfrämjande, miljöfrågor, Kinas ekonomiska utveckling, UD skvaller och mycket annat. Det har varit mycket spännande. Och på kvällarna har vi varit på restauranger och barer. Så den intensiva veckan har bara fortsatt. Och fortsätter. Jag är bara hemma och vänder, vi ska vidare nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0