Nationaldagsfirande i paviljongen



Igår firade vi en storstilad svensk nationaldag i Shanghai. Det var väldigt roligt och väldigt intensivt! Eftersom vi har en så fin svensk paviljong här i Shanghai för tillfället så arrangerade alla svenska organisationer i Shanghai tillsammans en jättefin nationaldag för alla svenskar i stan. 

Eftersom Henrik och jag är med i flera av de svenska organsationerna så blev vi på något sätt involverade i alla programpunkter och var där precis hela dagen. Först hade vi gudstjänst och skolavslutning. Båda var jättefina och eftersom det var sista gången jag var med i båda dessa sammanhang så blev det speciellt för mig (och det kom nog en liten tår också). Huvudnummret var dock "Allsång i paviljongen med de Blå Kavajerna" (som ni ser ovan) helt i stil med den klassiska allsång på Skansen. Det var jätteroligt och det var mycket folk, mycket allsång, sillmacka och öl, varm korv och både en manlig och kvinnlig kvartett och ibland kändes det nästan som man var på Skansen! Ibland blir det nästan mer svenskt när man är utomlands! Men det varr en väldigt fin dag och på ett sätt en avslutning för vår tid i Shanghai. Men jag blir så ledsen när jag tänker på det så därför tänker jag inte på det. Inte just nu iallafall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0