Svenska skolan



Den här veckan är jag så busy som jag aldrig varit sen jag kom till Shanghai. Jag ska ut på olika saker varje dag och varje kväll, sju dagar i rad. Jag vet, för människor som arbetar är det inte ovanligt att ha en full agenda, men jag är lite ringrostig.

I måndags hade vi avslutningsmiddag med lärarna i Svenska skolan. Det var mycket trevligt. När skolan startade för ca 8 år sedan var det 8 elever och en lärare. Nu är det 70 elever och ungefär 12 lärare. Det har varit lärorikt, svåt och roligt att vara lärare.Men framföralt har det varit kul att få nya erfarenheter. Och nya vänner. Sarit i mitten på bilden ovan och Fredrik på bilden nedan kommer jag definitivt fortsätta ha kontakt med även när vi åker härifrån. Det är liksom så man får tänka hela tiden nu. Vilka kommer jag träffa igen? Hur många måste jag säga hej då till denna vecka?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0