Nässelfeber



Nässelfeber är en konstig sjukdom. Den dyker upp när som helst och det vanligaste är att man inte vet orsaken. Det kan vara mat, det kan vara insektsbett, det kan vara kyla eller värme eller stress, det kan typ vara inget särskilt. Symptomen är att man får röda märken på kroppen, ett eller flera, som kliar. Och märkena kan sitta på ett ställe och sedan flytta på sig till ett annat ställe på kroppen. Väldigt märkligt!

Imorse hade Elsa inte ett enda märke kroppen men när hon kom upp efter lunchvilan hemma så såg jag först ett rött märke på kinden, sen ett på armen. Sen ett till på armen, och ett till och ett till och tillslut 30 stycken. Och lika många på den andra armen. Och under armen. Och på magen och ryggen. Hon var helt prickig. Full med röda stora och små märken. Fast i övrigt glad och pigg. Jag åkte in med henne till sjukhuset och de konstaterade att det var nässelfeber. Inget att oroa sig för, inget smittsamt, inget farligt. Det enda man kan ge är antihistamin så det gör vi nu och hoppas att hon snart ser mer normal ut.

Kommentarer
Postat av: pyttan

söta, söta, söta, söta elsefjun. ge henne extra mycket glass och prata om mig hela tiden så att hon inte glömmer bort mig. eller skicka hem henne i en bekväm väska, så kan jag ta hand om henne med eller utan nässelfeber.

2010-03-23 @ 16:06:39
Postat av: Anna

Jag tror man får det när man saknar sin pappa. Så det går nog över nu när han e hemma!

Pussa på pricken eller lill fläcken från mig

2010-03-23 @ 18:24:06
Postat av: Anders

Jag hade nässelfeber när jag var 8 och låg och grät på det lilla marmorgolvet framför öppna spisen, tills jag fick åka till Sacchska. Där fick jag två sprutor och så gick det över direkt. Men fram dit var det som att få sommarens samtliga myggbett på en och samma gång.

2010-03-23 @ 21:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0