Moms



Jag har ett gäng tjejkompisar här i Shanghai också som jag hänger med ibland. De är mammor till barn på dagis, t.ex. mammorna till Aidan och Dylan som syns på bilden. Mest hänger jag med tyska Christiane och amerikanska Dana men också nya zeeländska Margo och kanadensiska Kerri. I nästa vecka ska vi gå ut och äta middag tillsammans och jag mailade alla igår och skrev "Moms" i mailet. Eftersom de kommer från olika delar av världen började de genast diskutera huruvida man stavar med O eller U, alltså "Moms" eller "Mums". Dana gav dock ett mycket roligt och klargörande svar på den diskussionen:
 
"'Mother' is 'mother' is 'mother' is 'mother.' And then 'Mom' when you get old enough to use it. Moms live in suburbs or trailer parks. We feed our kids Coco Pops and Mac n' Cheese. 'Mum' and 'Mummy' are poncy variations. Mummys live on estates or in summer homes. Mummys serve tea and mommies serve dinner. Moms have a back yard and Mums have a garden. Mommies have a schedule and mummies have a diary. Mommies pop a squat and mummys recline.  Mums have kids who like asparagus, and potatoes! American mommies are just a grubbier race. Europeans are earth mothers. They do everything right and their kids eat vegetables and un-flavored yoghurt and don't sunburn and like to play sports.  European mommies never show up on Jerry Springer confessing to 84 affairs and shoplifting to feed the family. They age gracefully and probably speak several languages."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0