SVT och SR



Ibland kollar vi på svenska TV-program här. Vi har till exempel följt "Solsidan" med stor behållning. Det var faktiskt väldigt roligt. Men i veckan kollade vi på "Kommissarie Winter". Herregud! Det var inte bra. Jag försökte verkligen ge det en chans. Henrik tyckte såklart alla klassiska Göteborgsplatser var roliga att se, och det tyckte jag med. Men i övrigt - gud så tråkigt. Olidligt tråkiga och intetsägande dialoger, karaktärerna är så tråkiga och till och med själva mordhistorierna lyckades de göra ointressanta. Man fick liksom inte reda på något om någon utan det verkade bata handla om att Kommissarie Winter skullestå och titta ut genom fönstret och se svår ut. Och sedan mitt i allt bara lämna rummet utan att säga något till någon. Nej tacka vet jag snabba, smarta, välskrivna, välspelade amerikanska TV-serier. Det är grejer det!  

En sak som jag däremot har svårt att leva utan är Sveriges Radio. Varje vecka podcastar jag Godmorgon Världen, Ekots Lördagsintervju, Knattetimmen, P3 Dokumentär, Spanarna, På minuten samt några amerikanska populärkulturpoddar. Och sen går jag runt här på gatorna i Shanghai och lyssnar på alla klokheter och roligheter som finns där. Det är så himla bra så det till och med kompenserar för Kommissarie Winter eländet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0