The Mother of all Brunches



På söndagarna har lyxhotellen i Shanghai något som kallas Bubbly Brunch. Där spar man inte på krutet. Det är inga våfflor, omeletter eller stekt bacon där inte. Nej, här talar vi om champange, rysk (eller kanske iransk) kaviar, Pekinganka, sashimi, lamb chops, chokladfontäner och mangoparfait. Det är helt otroligt. Det är så mycket god mat så man vet inte var man ska börja. Det är nästan lite för mycket. Jag har bara varit på det i Peking tidigare men nu när mina Ladieeeezzz var på besök passade vi på att smörja kråset tills magen stod i åtta hörn. Det var väldigt gott och väldigt lyxigt. Barnen var minst lika lyckliga som vi som hade en egen hörna med studsmatta, TV, små hamburgare, pommes frites och framförallt en popcornmaskin! För att inte tala om smågodishörnan.
 
Kvällen innan hade vi dessutom haft en riktig partyrunda som började med grillfest i Anna-Karin och Jakobs trädgård, sedan drinkar på vårt stamhak Mesa Manifesto där ett till gäng anslöt och tillslut nattklubben Mint till halv fyra på morgonen. Jag vet, vi är alldeles för gamla för sådant men vi tänkte att en gång om året kan man ju köra så det ryker. Höjdpunkten var faktiskt på Mesa Manifesto när de satte på min totemlåt "We built this city". Det är ju inte direkt ofta man hör den låten när man är ute. Och om det inte vore för den fantastiska videon jag fick göra på min möhippa till den låten så skulle jag nog tycka att det är en grymt töntig låt. Men nu älskar jag den. Och vi kastade oss naturligtvis ut på dansgolvet och dansade så det rykte. Det var en toppenhelg. Men söndagkväll var aktiviteten ganska låg kan jag säga. Pizza framför en DVD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0